Her på siden har vi samlet en række spørgsmål omkring brugen af PresseDirect.dk. Hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her, så kig i vores Vejledning til PresseDirect.dk
-
Hvem kan oprette sig som skribent/journalist på PresseDirect.dk?
-
Koster det noget at blive skribent/journalist på PresseDirect.dk?
-
Hvad menes der med at artiklen skal være unik?
-
Jeg vil gerne tilføje en artikel på PresseDirect.dk. Hvordan gør jeg det?
-
Hvad er DoFollow link vs NoFollow links?
-
Hvad siger Google om nofollow links?
-
Hvorfor det alligevel kan hjælpe din SEO at få nofollow links?
Hvem kan oprette sig som skribent/journalist på PresseDirect.dk?
Alle kan oprette sig som forfatter på PresseDirect.dk. Der er hverken krav til alder, køn eller professionel baggrund. Det eneste der i denne sammenhæng kræves er at artiklerne bliver skrevet på dansk og at man kan skrive i en vis kvalitet (uden alt for mange stavefejl m.m.).
Koster det noget at blive skribent/journalist på PresseDirect.dk?
Det er gratis at blive forfatter på PresseDirect.dk men det koster et gebyr at få sine artikler publiceret.
Hvad menes der med at artiklen skal være unik?
En del af vores regler omkring artiklerne er at artiklen skal være unik. Dermed menes det at artiklen er skrevet direkte til PresseDirect.dk, og derfor ikke forefindes på andre sider på internettet. Det er derfor imod PresseDirect.dks regler at tilføje sin artikel til flere artikeldatabaser, eller genbruge en artikel fra sin egen hjemmeside eller andre ting.
På PresseDirect.dk ønsker vi kun at have unikt indhold, som kun kan findes på denne side. Vi tjekker alle artikler der bliver tilføjet, så venligst lad være med at tilføje artikler som er udgivet på andre sider.
Vi tjekker desuden løbende artikler der allerede er tilføjet, om de skulle dukke op andre steder. Gør de det, fjernes artiklen omgående fra PresseDirect.dk.
Jeg vil gerne tilføje en artikel på PresseDirect.dk. Hvordan gør jeg det?
Det er faktisk meget let. Følg denne trin for trin beskrivelse og du vil have tilføjet din artikel på kun få minutter:
- Læs disse regler for tilføjelse af artikler
- Opret dig som forfatter her og bekræft din oprettelse på din mail
- Log ind her, gå til menupunktet indlæg og klik på “Tilføj nyt”
- Skriv din artikel og tryk på “Udgiv” i højre sideSå bliver din artikel offentliggjort. Din artikel bliver læst af vores moderatorer, som gennemgår artiklen. Hvis den ikke overholder retningslinjerne bliver den fjernet.
Hvad er DoFollow link vs NoFollow links?
Hvad er nofollow links?
Et nofollow link fortæller søgemaskinernes robotter, at de ikke skal ”følge” linket. Det betyder at du som udgangspunkt ikke vil få gavn af linket i form af bedre rangering i søgemaskinerne.
Det kan f.eks. være fordi man vi signalere at man ikke nødvendigvis har tillid til hjemmesiden bag linket, og derfor ikke vil straffes ved at linke til en kilde med lav autoritet.
Nofollow links blev introduceret i 2005 som et middel til at bekæmpe spam-links i blogs, som på det tidspunkt var meget dominerende, og blev brugt som et middel til at snyde søgemaskinerne til at få sider højere op.
Hvad er dofollow links?
Et dofollow link fortæller søgemaskinerne at linket må følges. Et link er faktisk som standard et dofollow link. Før nofollow kom frem var der ikke noget der hed dofollow, og generelt bruger man heller ikke dofollow som begreb, men siger i stedet bare link. Dog er det ret praktisk at bruge dofollow når man snakker om nofollow, hvorfor vi også bruger det her.
Hvad siger Google om nofollow links?
Google siger selv at de håndterer nofollow links på følgende måde:
”Generelt følger vi dem ikke. Det betyder, at Google ikke overfører PageRank eller ankertekst på tværs af disse links. Når der bruges nofollow udelader vi mållinkene fra vores overordnede graf over internettet. Målsiderne kan dog stadig blive vist i vores indeks, hvis andre websites linker til dem uden at bruge nofollow, eller hvis webadresserne sendes til Google i et sitemap. Det er også vigtigt at bemærke, at andre søgemaskiner kan håndtere nofollow på marginalt anderledes måder.”
Teksten i fed herover har jeg markeret fordi det er lidt interessant. Tidligere var konsensus at når et link er nofollow, så følger Google det ikke. Men når Google siger ”Generelt følger vi dem ikke”, betyder det også at det ikke er definitivt.
Og sider med høj autoritet der som udgangspunkt kun bruger nofollow links når de laver eksterne links, kan stadig give dig noget troværdighed eller trust.
F.eks. er alle links fra en side som Wikipedia nofollow links, men bliver din hjemmeside brugt som en kilde, giver det noget troværdighed.
Hvorfor det alligevel kan hjælpe din SEO at få nofollow links?
Så når nu nofollow links ikke giver dig en fordel i søgemaskineoptimeringen, giver det så overhovedet mening at linkbuilde på nofollow kilder? Ja det gør det faktisk.
Et nofollow link kan blive til et dofollow link hos en anden kilde.
Hvis en højtrafik kilde med stor autoritet linker til dig med et nofollow link, er det aldrig en dårlig ting. Specielt hvis det er en del af brødteksten. For det første kan det give en masse god trafik hvis deres besøgende klikker sig ind til din side, for det andet kunne det være at en anden side også vil linke på baggrund af at den første gør det. Og dette link kunne muligvis være et dofollow link.
Så selvom du ikke får ligeså meget ud af et nofollow link, kan det altså skabe stor værdi hvis det kommer fra en stor side med høj autoritet. Et link, specielt et der er opstået organisk, vil typisk resultere i flere.
På den måde vil et nofollow link fra en hjemmeside med høj autoritet, kunne give mere værdi end et dofollow link fra en kilde med lav autoritet. Så gå altid efter at få links fra kilder med høj autoritet når du laver linkbuilding.