Boost din online markedsføring med Facebook annoncering. Sæt dig her ind i hvad annoncering er, og hvordan du skaber værdi med dette digitale marketingsværktøj. Eller lad et professionelt bureau om sagen, hvor de ser på tværs af dine digitale indsatser.
Facebook annoncering er håndteret af og placeret på verden største sociale platform, og giver dig mulighed for at møde dine kunder, hvor de befinder sig. Husk dog på at tid er penge, så skab det fængende og engagerende indhold.
Du kan både annoncere gennem Google Ads og Facebook – her ser vi nærmere på Facebook reklamer.
Vi giver dig herefter en masse god viden om, samt tips og tricks til, FB marketing.
Hvad er Facebook annoncering?
Der er over 2,8 milliarder brugere verden over, så rækkevidden på Facebook ads kan være næsten endeløs.
De tjener langt størstedelen af deres omsætning på annoncer, i omegnen af 98-99%. Deres omsætning var i 2019 på 70,7 milliarder dollars.
Disse annoncer bliver præsenteret for brugerne på forskellige måder; på deres feeds, under videoer, i stories mm.
Håndteringsværktøjer kaldes Facebook Business Manager – og det er herfra, at du administrere din Facebook annoncering, udvælger hvilke platforme du ønsker at annoncere på og fastsætter et annoncebudget. FB annoncering går under kategorien Paid Social, da det er betalt synlighed og markedsføring på online platforme.
Det er naturligvis muligt at bestemme budget, afhængigt af hvor mange interaktioner man ønsker at opnå, eller mængden er personer man ønsker at være synlige overfor. Jo højere budget, jo mere synlighed.
Den store sociale platform ejer ikke alene Facebook, men også en lang række andre forskellige og velkendte platforme, såsom Instagram og Whatsapp. Du kan derfor også foretage dig Instagram annoncer, som er effektive.
FB annoncering finder dermed ikke alene sted på selve Facebook, men også de øvrige sociale platforme. Desuden samarbejder de også med tredjeparter via deres Audience Network.
Med dette brede udvalg af annonceringsmuligheder er der således gode muligheder for effektivt at ramme den ønskede målgruppe via Facebook annoncering af dit produkt, eksempelvis en kaffemaskine eller espressomaskine.
En anden væsentlig grund til at begynde at bruge FB annoncering, og herunder også Instagram annoncer, i sin markedsføring er, at flere af dine konkurrenter med garanti allerede gør det.
Vil du sikre dig, ikke at blive ‘left behind’ kan du med fordel starte allerede i dag – så du er med på rejsen fra start.
Målrettet kommunikation og markedsføring
Facebook besidder massevis af data på os alle sammen. De ved, hvor vi bor, hvad vi interesserer os for, hvem vi skriver med – og meget, meget mere.
Så selv hvis du sælger et nicheprodukt, er der gode muligheder for, at din målgruppe effektivt kan findes og rammes via Facebook reklamer.
Den sociale platform er en af de absolut største online platforme at annoncere på, og der er dermed gode chancer for at nå ud til netop din målgruppe via dette markedsføringsværktøj.
Skab værdi gennem Facebook Ads
Med FB annoncering øger du dine chancer for at få flere konverteringer, da du gennem annonceringen gør opmærksom på din virksomhed og dens produkter eller ydelser. Så gør det til en del af din digitale marketing. Betalt markedsføring konverterer mere end organisk markedsføring – om du vil det eller ej. I forbindelse med SEO er det vigtigt at få den organiske trafik, for at øge din konverteringsrate.
Du kender det måske selv. Jo flere gange du bliver eksponeret for et produkt, eksempelvis en espressomaskine, du overvejer at købe, jo mere får du også lyst til at købe den espressomaskine, og ofte ender du også med at købe det.
Det er præcis den effekt, du skaber hos din målgruppe gennem din Facebook annoncering, hvor du påvirker målgruppen ved at gøre opmærksom på dine produkter.
Hvis du tilbyder dyre produkter, der kræver meget overvejelse, er det for at opnå de ønskede konverteringer vigtigt at påvirke kunden i højere grad, end hvad der er nødvendigt for billigere produkter, der ikke kræver stor overvejelse.
Gennem din Facebook marketing skaber du ikke kun et øget salg, du skaber også et øget kendskab til din virksomhed gennem leadgenerering – og dette ikke kun på Facebook, men også på andre online platforme, såsom Instagram.
For eksempel kan du med din markedsføring og FB annoncering øge kendskabsgraden og click-through rate på Google AdWords og i de organiske søgeresultater på Google.
For når kunden på forhånd har kendskab til din virksomhed og du dukker op i dennes søgeresultater, er det mere sandsynligt, at kunden klikker ind på din side fremfor din konkurrents.