Sådan markedsføre du en efterskole eller anden uddannelse

Når man skal markedsføre sit uddannelsessted, skal man selvfølgelig forsøge at ramme sin målgruppe, der hvor de befinder sig digitalt. Vejstrup Gymnastik efterskole er et godt eksempel på vellykket og kreativ markedsføring, der rammer direkte ind i hjertet på generation Z (født 1990-2005).

Af: Simon Nygaard
Linkbuilding specialist

Video, video!

Det er svært at komme udenom videoformatet, når man skal ramme den unge generation. De er født ind i internettets tidsalder og går oftest forrest med at bruge de nyeste medier og trends på internettet.

Video er både nemmere og mere inddragende end almindelig tekst, og video er et format, som de unge har taget til sig i stor stil. For et uddannelsessted som en efterskole fungerer dette medie genialt. Det er gennem video muligt at give et blik bag kulissen og lære efterskolen at kende, både linjerne, kulturen, lærerne og arrangementerne.

Vejstrup Efterskole bruger video, både på deres hjemmeside og på deres sociale medier. På hjemmesider er video godt, fordi de øger konverteringen og folk bliver længere tid på sitet. Samtidig viser en video langt mere, end mange siders tekst ville gøre.

På Vejstrup.dk har de en video der kører på forsiden, der viser hverdagen på efterskolen. Yderligere har de et punkt i deres menu, der hedder video og som linker til vimeo.com, hvor man blandt andet kan se forskellige gymnastikopvisninger.

YouTube

Video og YouTube er som Kaj og Andrea, og hvis der er et sted, hvor de unge søger inspiration og underholdning er det YouTube.

Derfor kan og video bruges på dette medie. Uddannelsesstedet bør både have sin egen kanal, hvor de ligger videoer op med eksempelvis udtalelser fra tidligere elever eller præsentationer af de forskellige linjer, opvisninger eller arrangementer. Vejstrup Efterskole har en playliste kaldet ”Vejstrup vlog”, hvor de laver eleverne filme deres hverdag eller på deres rejser. Dette er alt fra en skitur til Østrig til ”Flytte værelse-dag”.

Vejstrup har ligeledes brugt deres YouTube til at livestreame deres opvisninger, som blandt andet kan ses af forældre eller venner, der ikke kan være tilstede på dagen – men det er også god markedsføring.

De unge er tiltrukket af uddannelsessteder, der er med på beatet og ikke halter bagefter digitalt og på sociale medier.

Som sagt bør man også bruge annoncering på YouTube for at ramme dette segment af unge mennesker, hvor man kan præsentere hverdagen i små hurtige klip.

 

Sociale medier

De unge bruger både Instagram og Snapchat, men knap så meget Facebook. Alligevel kan dette være et vigtigt medie, fordi man som efterskole udover at prøve at ramme eleverne, også gerne vil ramme forældrene, der kan have indflydelse på valget af efterskole.

Video er også et godt medie at bruge på disse kanaler, men hvor typen af indhold, som Vejstrup Gymnastikefterskole har haft succes med på disse kanaler, er anderledes end YouTube.

På Facebook kan man præsentere de lærere, som eleverne skal modtage undervisning af. Her skal teksten være personlig, og gerne skrevet af læreren selv. Derudover kan man bruge Instagram til ”Take-overs”, hvor eleverne eller lærerne overtager profilen i en uges tid, og lægger billeder og stories op fra sit liv på efterskolen.

Om PresseDirect.dk

PresseDirect.dk
PresseDirect.dk - udgiv GRATIS artikler og få DoFollow backlinks. Distribution af pressemeddelelser direkte til søgemaskinerne. Den ultimative løsning til linkbuilding.

Se også

IT Kurser - IT Træning

Vigtigheden af IT-kurser for moderne virksomheder

Hvorfor IT-kurser er afgørende for virksomheder I en tid, hvor teknologi udvikler sig med lynets …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

error: COPYRIGHT