Uden backlinks er det svært at rangere højt på Google. Med adgang til vores artikeldatabase får du det bedste af begge verdener – links fra højt rangerende websites, der også vil booste dine placeringer.
Hvad er dofollow backlinks?
Dofollow backlinks er links fra andre websites, der linker tilbage til dit eget website. Dofollow backlinks videreføre PageRank i modsætning til de såkaldte nofollow backlinks. Med andre ord giver dofollow backlinks maksimal SEO-værdi og effekt.
To grunde til, at du skal vælge vores dofollow backlinks service:
- Adgang til høj autoritet: Du får du links fra højt rangerende websites med høj Ahrefs DA (Domain Authority)
- Maksimal effekt: Vi leverer kun dofollow backlinks, så du dermed er sikret maksimal SEO-værdi for pengene.
- Udgiv dine egne artikler: Med vores dofollow backlinks artikeldatabase får du også adgang til vores platform, hvorfra du nemt kan udgive dine artikler.
Fem grunde til at linkbuilding er vigtigt for dine palceringer på Google
Der er masser af gunde til, at kvalitetslinks er et af de absolut vigtigste parametre i SEO:
- Google lægger vægt på kvalitet og autoritet
- Dofollow links er én af faktorerne Google bruger til at vurdere en hjemmesides autoritet
- En hjemmeside med mange dofollow links vises højere på Google
- Linkbuilding hjælper dig med at opbygge autoritet
- Linkbuilding er en effektiv måde at få flere besøgende på din hjemmeside
Opret dig nu. Udgiv dine artikler. Byg links!
Opret en profil her, eller send os en email info@m4m.dk – vi glæder os til at hjælpe dig til tops på Google!
Værd at vide om backlinks
Backlinks – Introduktion
Trafik er en af de vigtigste faktorer for ethvert websted. Grundlæggende vil en høj trafik på dit websted resultere i eksponering af dit brand, dit produkt og din service. Nogle mennesker vælger måske betalt trafik, men organisk trafik er det bedste. Betalt trafik forbliver ikke længere end din kampagne, i modsætning til organisk trafik, der bliver ved med at stige ubesværet. Det er meget vigtigt at forstå, at backlinks spiller en stor rolle på dine websteder. Backlinks er vigtige for enhver SEO-strategi. Men tællelige virksomheder er afhængige af dem for at få deres virksomheder til at vokse. Du spørger måske dig selv, hvad backlinks er, og hvorfor du skal koncentrere dig meget om dem?
Generelt er backlinks links fra forskellige websteder til dit eget. De er også kendt som indgående links og er vigtige, fordi søgemaskinerne, herunder Google, bruger dem som rangeringssignaler. I denne artikel vil vi diskutere alt, hvad du har brug for at vide om backlinks, herunder hvad de er, hvorfor backlinks er vigtige for din SEO, hvilke funktioner de spiller, hvor mange backlinks du har brug for, og forskellige typer af backlinks, blandt mange andre.
Hvad er backlinks?
Backlinks opstår, når et andet websted nævner et andet websted på sit websted og linker til det. Det er en måde at skabe forbindelser på, som hjælper med at skabe trafik til dit websted og forbedre dets autoritet ved hjælp af eksterne websteder. Hvis du har brug for et backlink for at påvirke dit websted positivt, skal det dog være et naturligt link. Nogle chancer giver plads til links betaling til dit websted, men det kan drastisk mindske din placering eller endda blive forbudt af Google. Oprethold optjening af naturlige backlinks, der vil forbedre din hjemmesides placering og forbedre din domæneautoritet. Det opfordres også til at have nogle få links af høj kvalitet, som vil føre til perfekte resultater for din virksomhed og hjælpe med at blive rangeret højere i søgemaskinerne frem for mange links af lav kvalitet.
Hvad er de forskellige typer af backlinks?
Der findes to typer backlinks, herunder dofollow og nofollow. Hvad er de konkret?
Dofollow backlink:
Det er organiske links fra vigtige websteder til dit websted. De er af høj værdi, da det andet websted understøtter indholdskvaliteten på dit websted, og du har aldrig betalt for backlinket. Dofollow-backlinks er vigtige for at forbedre søgemaskinernes placering. Mange mennesker ønsker at dofollow backlinks, men nogle viser sig også at være farlige. Det sker, når de er fra websteder, som søgemaskinerne har markeret som mistænkelige eller erhvervet ved at bryde søgemaskinens servicevilkår. Farlige backlinks kan resultere i, at dit websted bliver de-indekseret.
Nofollow backlinks:
Det er generelle tags, der anviser søgemaskinerne at antage et bestemt link. De er ikke særlig værdifulde og er derfor mindre populære. Blandt de mest populære kilder til nofollow-links er sociale medieplatforme som Facebook og Twitter. Ikke desto mindre har nofollow-links en vis betydning for din SEO-strategi. Lejlighedsvis kan de være til stor hjælp, især fra højt profilerede links som Wikipedia. Nofollow-link fra websteder med stor trafik kan hjælpe med at forbedre mængden af dine dofollow-link.
Sponsoreret og UCG betragtes som svarende til Nofollow
Hvorfor er backlinks vigtige?
Backlinks er vigtige for enhver virksomhed, da de afgør, hvor autoritet dine websteder har. Alle vil ønske sig høje domæner for at blive vist i vigtigere søgeresultater. Hvis du får backlinks, symboliserer det, at andre websteder støtter dit indhold. Hvis Google opdager, at mange websteder med høj autoritet linker tilbage til dine sider, vil Google tro, at du besidder relevant indhold, der er værd at få en højere placering i søgeresultaterne, så mange mennesker kan finde det. Derudover bestemmer backlinks også, hvor relevant en side kan være. Hvis du laver et specifikt emne, og autoritetssider linker din side i deres indhold, viser det Google, at din side er relateret til emnet. Denne proces vil føre til en bedre placering for det pågældende emne. Bortset fra de tekniske aspekter har backlinks flere fordele, bl.a;
- Det udvikler relationer: Du får mulighed for at opbygge et forhold til disse websteder ved at henvende dig til de autoritetsblogs og -websteder. Et godt langsigtet forhold til vigtige personer i din branche vil være med til at øge din virksomheds tillid.
- Det hjælper med at få henvisningstrafik: Backlinks skaber relevant trafik, når de linker til dine sider. De vil hjælpe med at øge trafikken på dit websted og øge salget af dine sider betydeligt.
- Det vil hjælpe dig med at opbygge dit brand: Det vil hjælpe dig med at skabe autoritet i din branche: At have backlinks vil hjælpe dig med at skabe autoritet i din branche. Du vil tjene flere backlinks, så flere mennesker kan få adgang til dit brand. Dette er en perfekt måde at opbygge dig selv som en autoritet inden for et emne og få flere mennesker til at kende dit brand.
- Det øger din troværdighed og troværdighed: Autoritative og pålidelige kvalitetslinks hjælper dig til at blive højere placeret ud fra et SEO-synspunkt og øger din troværdighed og troværdighed som virksomhed.
Disse links er vigtige for din virksomhed, da de er afgørende for dit websteds autoritet. Et domæne med høj autoritet er vigtigt, da det hjælper dig til at blive set i flere vigtige søgeresultater.
Hvilke værktøjer bruges til at kontrollere backlinks til mit websted?
Du undrer dig måske over, hvordan du kan kontrollere backlinks på dit websted, ikke sandt? Bekymre dig ikke! Du er på den rigtige side. Webstedets backlinks kan kontrolleres ved hjælp af forskellige værktøjer, herunder;
Ahrefs:
Dette er blandt de bedste backlink checker du nogensinde kan bruge i din virksomhed. Det er et almindeligt værktøj blandt virksomheder, der søger efter et værktøj til backlink-checking af høj kvalitet. Ahrefs tilbyder en masse data, som kan være vigtige for at hjælpe dig med at administrere og få backlinks. Du skal indtaste en websteds URL for at få oplysninger om virksomheder, der er forbundet med den pågældende side. Når du har indtastet URL’en, vil du se alle links, der peger på den pågældende webside. Ahrefs tilbyder også flere oplysninger, herunder domænevurderingen, og hvor ofte det pågældende domæne er knyttet til dit websted. Desuden giver den dig mulighed for at se nye, ødelagte og tabte links til dine websteder. Ahrefs vil hjælpe dig med at overvåge dine profiler. Du vil kunne se væksten og faldet i dine backlinks og den organiske trafik, der besøger hver side. Generelt tilbyder Ahrefs kvalitetsdata om backlinks.
Moz Link Explorer:
Den giver en vigtig information, der hjælper med at opbygge bedre backlinks til virksomheder. Du kan søge efter links til websteder og hurtigt opnå resultater. Denne store backlink checker hjælper med at få mere indsigtsfulde data til at generere mere effektiv link-building forskning.
SEMrush:
Dette er et perfekt værktøj til at bruge til at tjekke backlinks til hjemmesider. Det indeholder mange databaser med oplysninger, der opdateres dagligt. De daglige opdateringer hjælper en til præcist at bekræfte deres virksomheds backlinkoplysninger. Ved at bruge SEMrush vil du besejre dine konkurrenter i søgeresultaterne. Derudover hjælper dette værktøj en med at se links, der peger på dit domæne og dets kvaliteter.
Buzzsumo:
Det er blandt de perfekte backlink checker, der bruges til at analysere dine backlinks og dine konkurrenter. Den giver dig mulighed for at kontrollere nøgleord og domænenavne. Det giver dig også mulighed for at søge efter et andet domæne og kende folk, der linker til disse websteder. Buzzsumo giver mulighed for at få notifikationer om nye links. Det hjælper en med at have optegnelser over, hvem der linker til din virksomhed og skabe et godt forhold til de specifikke personer. Derudover giver det dig mulighed for at se, hvilke sider der får backlinks, hvilket vil forenkle optimeringen af din strategi for at tjene ekstra backlinks til sider, der måske ikke klarer sig så godt.
Majestætisk:
Det er et af de ældste backlink-checker-værktøjer på nettet og tilbyder meget til din virksomhed. Hvis du er interesseret i at overvåge din backlink-portefølje, tilbyder dette værktøj mange gode oplysninger til at hjælpe dig med at lære om dine backlinks. For at bruge majestic, skal du en nøgle i dit domæne i søgefeltet og fortsætte derfra. Majestic giver mange oplysninger såsom eksterne backlinks, henvisende IP’er, undernet og domæner samt backlink-historik. Alle disse oplysninger giver indsigt i den person, der linker til din side, og måder at tjene flere backlinks til din side på.
Google Search Console:
Dette er et gratis backlink-værktøj, der kan forbedre dit websteds placering i søgeresultaterne. Google Search Console hjælper med at overvåge og vedligeholde dit websted i søgeresultaterne. Ved at bruge Google Search Console kan du løse indekseringsproblemer, som kan have forhindret websteder i at finde din side og linke til den. Det får dig også til at se data om søgetrafik på dit websted og kontrollere, hvor mange gange du vises i Googles søgeresultater. Du kan se, hvilke spørgsmål der genererer dit websted i søgeresultatet.
Ubersuggest:
Ubersuggest er et gratis værktøj til at tjekke backlinks, som er designet af Neil Patel. Det blev oprettet for at hjælpe virksomheder med at finde frem til de personer, der linker til dem, og dem, der linker til deres konkurrenter. Det er et perfekt værktøj til din virksomhed, hvis du søger et effektivt og overkommeligt værktøj. Med dette værktøj vil du se mange indsigtsfulde oplysninger, herunder domæne- og sidescore, det samlede antal backlinks til en side og nofollow-link, henvisende domæner, ankertekst og linktype. Derudover foreslår uber, at du udfører en konkurrenceanalyse, der hjælper dig med at finde nye linkskabende chancer og se, hvem der linker til konkurrenterne og ikke til dig. Det giver en perfekt chance for at forbedre din hjemmesides placering i søgeresultatet og få flere backlinks.
Hvordan tjekker jeg, om min hjemmeside har backlinks?
Mange virksomhedsejere spørger sig selv, hvordan de skal kontrollere alle deres backlinks, fordi backlinks spiller en stor rolle for SEO-rangeringerne. Det kan være svært for en virksomhed at forbedre sine backlinks, hvis de ikke kender deres nuværende situation. Det er tilrådeligt at kende den nuværende profil og områder, hvor den kan forbedres. Så hvad er de enkleste måder at finde backlinks på dit websted på? Det involverer seks enkle trin, herunder:
Vælg “Links” i navigationsmenuen:
Så snart du er logget ind på platformen, får du genveje til mange værktøjer i navigationsmenuen. “Links” er et af værktøjerne, der er markeret med et kædeikon. Hvis du vælger det, vil du blive ledt til alle værktøjer, der er relateret til dine backlinks.
Gå ned til “Link score” og “New & Lost” links:
Link score er det første, du møder, når værktøjet åbnes. Link score er en enkelt måleenhed, der giver dig en idé om dine konkurrenters autoritet på dine websites. Den passer til din placering, afhængigt af hvor mange kvalitative links du har. Den kontrollerer simpelthen kvaliteten og kvantiteten af linket.
Vælg “Alle links” i navigationsmenuen:
Når du har undersøgt dine konkurrenters Link scores, skal du gå til listen med alle dine backlinks. Hvis du vælger “Alle links” i navigationsmenuen, kommer du direkte til en side med en liste over dine links. Herefter kan du gruppere og filtrere dem afhængigt af deres kvaliteter. Et almindeligt kriterium er at tjekke dine seneste links ved at sortere tabellen ved at vælge overskriften “Dato”.
Vælg på hvert link for at få yderligere oplysninger om det:
Hvis du vælger hvert enkelt link, udvides vinduet og viser detaljerede oplysninger om backlinket. Det fortæller dig f.eks. om linket er dofollow eller nofollow, om det er et almindeligt tekstlink eller om det kommer fra et billede, ankerteksten eller backlinket, blandt mange andre ting.
Overfør dine links til Google ark eller Excel:
Indimellem ønsker du at adskille og gruppere dine links på en mere organiseret måde. Derfor kan du altid få en samlet liste over links ved at eksportere dem. Nederst på knappen “Eksporter” kan du få en CSV-eksport af alle dine backlinks. Dette vil hjælpe med at vælge det specifikke CSV-eksportformat, der passer til dig. Dette kan enten være Google ark, open office eller mange andre.
Tjek konkurrenternes links ved at vælge deres websted:
Hvis du vil se dine konkurrenters links, skal du vælge deres websted øverst i tabellen. Dette vil resultere i en opdatering af tabellen og vise dig alle dine backlinks i den tabel, du brugte før for at se dine links. Du kan også eksportere dine konkurrenters links og dermed en sammenligning med dine egne.
Hvordan ser et godt backlink ud?
Du kan simpelthen koncentrere dig om at få mange dofollow links frem for nofollow links, men glem ikke, at ikke alle dofollow links har samme værdi. Nogle har måske en højere værdi end andre. Hvordan vil du kunne se, om et backlink er et godt backlink? Nedenfor er et par karakteristika, som du bør fokusere på:
Betydningen af forbindelsen:
Søgemaskiner som Google og Bing fokuserer på at tilbyde værdi for deres brugere. Derfor vil de altid prioritere backlinks, der er relevante for brugerne, for at øge chancerne for, at folk vælger dem. Relevansen af et backlink gælder for hovedindholdet og domænenavnet til et givet niveau.
Trafikken på webstedet:
Hvis du får backlinks fra sider med stor trafik, vil det resultere i mere henvisningstrafik til et websted. Det behøver du ikke at være i tvivl om. Jo mere trafik du får, jo mere synlig vil hjemmesiden være.
Sideautoritet:
Når et websted er mere veletableret, er det mere autoritativt. Du skaber også dit websted som en autoritet inden for din niche ved at få backlinks fra autoritative websteder. Intern backlinking kan også bidrage til sideautoritet. Intern backlinking linker blot en side til en anden side på samme websted.
Placering af backlinks:
Det betyder meget, hvordan du placerer dine backlinks. Nogle backlinks er mere fremtrædende end andre og har derfor større autoritet. For eksempel har et backlink, der er placeret i bunden eller i sidebaren, en lav chance for at blive klikket på, i modsætning til backlinks, der er placeret i hoveddelen af siden. Brugen af forskellige tekstfarver og skrifttyper er med til at skabe perfekte backlinks.
Hvad er tipsene til at få kvalitetsbacklinks?
Backlinks er vigtige for SEO-strategien, og de kan gøre en stor forskel for din SEO. Derfor er det vigtigt at sætte sig ind i tipsene til at få et kvalitetsbacklink. Hvad omfatter de?
Skab indhold, der tiltrækker backlinks:
Dette er en af de mest undervurderede teknikker. Det siges ofte, at indhold er det vigtigste i SEO-arbejdet, men det er helt anderledes, når det kommer til backlinks, fordi det involverer mere end blot at skabe indhold. Indholdet skal være af høj kvalitet, som vil være nyttigt for de besøgende og andre hjemmesider. Med dette vil du være i stand til at få backlinks på organisk vis.
Sørg for, at du bruger side med testimonials på partnerwebsteder:
Hvis dine partnerwebsteder har en side med vidnesbyrd eller casestudier på deres websteder, kan du bruge det til at få backlinks til dit websted. Kontakt dem og giv et vidnesbyrd eller snarere en case study om deres produkt. De vil ofte fastsætte et link til dit websted i vidnesbyrdet.
Deltag i listicles:
Internettet indeholder en liste over alt det, du aldrig har tænkt på. Efter tilmelding får du dagligt spørgsmål journalister til at søge at besvare i din e-mail. Ved at svare på et spørgsmål får du et kvalitetsbacklink. Selv om det tager meget tid, og du skal give perfekte svar, er der chancer for at du får backlink og mediedækning.
Prøv at opbygge brudte links:
Det tager for meget tid at skaffe backlinks. Det indebærer generelt at få hjemmesider med brudte links til indhold, der ligner dit, og du informerer forfatteren om det brudte link og giver din ressource et perfekt alternativ. Alle, der har et websted, er klar over konsekvenserne af at have et brudt link til deres websted.
Hvordan bidrager backlinks til SEO?
Backlinks har forskellige konsekvenser for din SEO-strategi. Til at begynde med skubber det flere læsere tilbage til dit websted. Når du får stor trafik til dit websted, vil Google og resten af søgemaskinerne genkende det. Hvis de opdager, at brugerne bruger dit indhold, vil de identificere dets værdi og skubbe mere opad i deres resultatliste. Derudover bidrager backlinks til linkjuice, der repræsenterer det niveau af indflydelse, som det specifikke link har. Når et websted deler et link til dit websted, deler det sin juice med dig. Jo mere linkjuice, der deles af andre, jo mere får du.
Websites, der har stor autoritet, har et højere niveau af linkjuice. Et websted vokser i høj grad, når det modtager linkjuice fra forskellige websteder, hvilket i sidste ende vil øge dets Google-rang og forskellige søgemaskiner. Hvert backlink, som et websted modtager, betragtes som et “godkendelsesstempel” for Google og andre søgemaskiner. Hvis din indholdskvalitet er høj, vil du modtage mange godkendelser af dit indhold, hvis en søgemaskine vil dele dit indhold med andre brugere, hvis den forstår, at du tilbyder vigtig, værdifuld og interessant information.
Det er vigtigt at overveje at skaffe backlinks, som vil hjælpe med at forbedre din placering på Google. Du skal dog ikke gå efter genveje og købe kataloglinks af dårlig kvalitet, kommentarlinks, spamnetværk og andre billige tjenester, der lover at forbedre dit websteds placering. Udgiv i stedet indhold af høj kvalitet og skab relationer med forskellige websteder i din niche for at skabe naturlige backlinks af høj kvalitet fra relevante websteder.
Konklusion
Sammenfattende er backlinks links, der genereres på dit website og som linker tilbage til et andet website. De kan også kaldes indgående eller indgående links. Backlinks er en grundlæggende del af enhver SEO, der er vigtig for din hjemmesides kampagne til generering af organisk trafik. Et godt backlink genereres fra et websted, der har autoritet og diskuterer emner, der er relateret til dit websted. Normalt kan du forbinde dine linkbuilding-indsatser med dem, der er det værd, hvis du er klar over dens autoritetsniveau. Et perfekt backlink giver relevant trafik til dit websted. Manglende backlinks vil gøre det svært at blive placeret i Googles søgeresultater. Sikring af backlinks afhænger mere af værdien af dine links end af antallet af links, du har. Derfor kan du ikke sikre dig magiske tal, som ikke findes for backlinks, før du vises øverst på listen over søgemaskinernes resultater. Det hele afhænger af det niveau af værdi, som søgemaskinernes crawlere bruger i det indhold, du har designet.
10 kommentarer
Pingback: Udgiv SEO tekster til artikeldatabase | PresseDirect.dk
Pingback: Få en topplacering på Google med SEO tekster | Gratis Nyheder
Pingback: Vidste du! Sådan får du gratis backlinks til dit website | PresseDirect.dk
Pingback: 4 måder du kan få gratis links til dit website på | PresseDirect.dk
Pingback: Den ultimative guide til linkbuilding | PresseDirect.dk
Pingback: Hvordan optimerer jeg mit websted for at opnå bedre placeringer på Google? | PresseDirect.dk
Pingback: Gør det selv linkbuilding muligheder | PresseDirect.dk
Pingback: Sådan udnytter du de gratis linkartikler | PresseDirect.dk
Pingback: 3 elementer, der hjælper dig til tops i søgeresultaterne | Yourfoodjob
Pingback: Hvad er linkbuilding og hvad er det godt for? | Twaddle