Sådan kommer du i gang som annoncør hos PartnerAds

Med denne guide giver vi dig en komplet vejledning til at komme i gang som annoncør hos PartnerAds.

PartnerAds beskriver selv, at processen er nem, men for dem som som ikke har det store tekniske kendskab til webshops, tracking osv, kan det alligevel være en krævende opgave at få sat en kampange op hos PartnerAds.

Derfor vil vi i denne guide gennemgå opsætningen af en kampagne trin-for-trin, så processen for dig forhåbentlig bliver en del nemmere.

1. Tilmeld dig som annoncør

Det første du skal gøre er at tilmelde dig som annoncør hos PartnerAds. Detter er relativt lige til og du skal blot udfylde nogle grundlæggende informationer om dig og din virksomhed.

Når du har oprettet dig som annoncør, vil du efterfølgende modtage en mail med login til administrationpanelet hos PartnerAds.

2. Opret et partnerprogram

Når du første gang logger ind som annoncør, skal du oprette en partnerprogram. Partnerprogrammet er dybest set en beskrivelse af din virksomhed, jeres branche og hvad i vil give i kommision til affiliates.

partnerprogram

Som du kan se på billedet ovenfor, kan du vælge mellem at give et fast procentdel i kommision til dine affiliates eller et fast beløb per salg. Hvad der er bedst for dig, afhænger selvfølgelig af, hvordan din butik er skruet sammen.

Udover disse grundlæggende information om din virksomhed og den kampange du vil køre, skal du også tage stilling til, hvordan affiliates må annoncere for dig.

F.eks. skal du sige ja eller nej til om affiliates må link til dig via f.eks.  AdWord reklamer og Facebook. Du skal også tage stilling til om f.eks. cashback sites må reklamere for dig. Cashback site er sider som giver en del af kommmisionen tilbage til kunden. Så hvis du f.eks. giver 10% i affiliate-kommision, så går et cashback site ud og sige, at vi man køber via dem, så giver de kunden 5% tilbage af de 10% du giver.

3. Indlæg reklamemateriale

Når du har oprettet din kampange, er det tid til at få uploadet noget reklamemateriale samt oprettet tekstlinks, som dine affiliates kan bruge, hvis de vil reklamere for dig. Nedenfor finder du et screeenshot af de banner-størrelser som PartnerAds godtager og anbefaler. Du vil også se, at de som minimum kræver at du indlægger bannere i størrelserne 300×250 og 728×90.

dimensioner

Når du har uploadet dine bannere, er du klar til at gå videre til næste step.

4. Indlæg en trackingkode

Den klart mest tekniske del af opsætningen af din kampagne og annoncørprofil hos PartnerAds er indsættelsen af tracking koden, som PartnerAds skal bruge til at udbetale lead til affiliates, som har henvist kunder til dig.

Er du udvikler, kan du med stor sandsynlighed selv indsætte tracking koden på den rigtige side og på den rigtige måde på din webshop. De fleste vil dog skulle ud i at installere et plugin, som gør det tekniske arbejde for dem.

Nedenfor har vi samlet en række links til plugins og vejledninger, der gør det nemt at indsætte PartnerAds trackingkoden på din webshop.

WordPress: PartnerAds WP tracking plugin

Shopify: Vejledning

Magento: Vejledning

Dandomain: Vejledning

5. Test

Når du har fået opsat din trackingkode korrekt er det tid til at få hele din opsætning testet af PartnerAds. Du vil i forbindelse med testen få en mail, som du skal skrive til, når din side er klar til test. En repræsentat fra PartnerAds vil, så snart du har skrevet at du er klar, gå ind og gennemføre et testkøb på din side. Hvis alt er som det skal være, vil købet fremgå på din leads/salg oversigt, og du vil blive godkendt som annoncør hos PartnerAds.

Inden du kan begynde annoncere, skal du dog indbetale annoncepenge, da PartnerAds ikke vil lægge ud for dig. Du skal altså betale forud for de eventuelle leads dine affiliates måtte lave. Minimusbeløbet for indbetaling af annoncekroner er 1.000 kr.

 

Om PresseDirect.dk

PresseDirect.dk
PresseDirect.dk - udgiv GRATIS artikler og få DoFollow backlinks. Distribution af pressemeddelelser direkte til søgemaskinerne. Den ultimative løsning til linkbuilding.

Se også

anæstesilæge i et hospitalsoperationsrum

Fra anæstesilæge til socialpædagog

I en verden, hvor karrierevalg ofte kan virke overvældende, står to fagprofiler ud: anæstesilæge og …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

error: COPYRIGHT